Linnavõimul tekkis tõsine mure kesklinna autostumise pärast. Lahenduseks muudeti parkimispiirkondi ja tasuta parkimise ala, tõsteti kesklinnas parkimistasu ning lubati tasulise ala piirile kavandada tasuta parkimisvõimalusi.
Hea sõber ütles, et tasulise parkimise ala laiendamisega kehtestati kohalikele elanikele oma piirkonnas elamise eest lihtsalt uus maks, ja lisas, et tema saab nüüd kodanikuna karistada linna kunagi minevikus tehtud planeeringute pärast. Planeeringute pärast, mis tehti siis, kui parkimisteemale veel ei mõeldud.
Pahameel on täiesti mõistetav, sest neil inimestel tuleb tasuda 20 protsenti piirkonnas kehtivast tasumäärast. Nende arusaama järgi võiks linn anda võimaluse vähemalt pere ühel autol seal tasuta parkida.
Tartu linnavalitsuse lubadus kavandada tasulise ala piirile tasuta parkimise võimalusi tekitab minus suuri küsimärke. Tahan kuulda uudist, et lüüakse kopp maasse ja hakatakse rajama parklat või parkimismaja.
Kõik tasuta parkimispiirkonnad kesklinna lähistel on juba praegu päeval täiesti täis pargitud. Parkimiskoha leidmine on vedamine, lotomäng, mille peavõidu saaja pole ette teada. Bingo-hõisked jäävad sel juhul ilmselt autokabiini.
Parkimispiirkondade muudatus seab löögi alla ka tänavad, mis jäävad vahetult tasulise parkimise ala lähedusse. See on kahjuks kurb paratamatus. Palju aastaid tagasi linna planeerides ei mõeldud ega isegi osatud ette näha sellist autostumist. Linna areng ja ehitamine on olnud väga oluline, aga suuremat pilti ei nähtud.
Linnavõim võib põhjendada oma tegemisi kuidas iganes, kuid parkimiskorralduse muutmine kannab pigem linnaeelarve täitmise eesmärki. Kannatavad nii need tartlased, kelle kodu jääb laiendatud parkimisala sisse, kui ka parkimisala vahetud naabrid.
Autosid jääb kesklinnas vähemaks, kuid kardan, et ka kesklinna tulijaid. Uued tasuta parkimiskohad ja nende mahutavus on pigem üks suur naljanumber. Julgen väita, et praegune muudatus on lahenduse asemel probleemiga tegelemise lükkamine tulevikku.
Tartus on puudu sõlmpunktid, kuhu saavad linna tulijad oma auto tasuta parkida ning minna kas jala või bussi või rattaga kesklinna. Üks sõlmpunkt, pigem ärisõlmpunkt on olemas – Lõunakeskuses. Aga on kesklinnast liiga kaugel. Toimivate sõlmpunktide peale peab mõtlema nüüd ja praegu, et tulevikus vältida veel suuremaid parkimisprobleeme. Seda peab tegema enne, kui kõigile vähegi kesklinna lähedal asuvatele kruntidele on kerkinud hotellid või elumajade rajoonid.
Aru pähe ja käime jala!