Vaba Tartu on autonoomne
Valdade ja linnade sõltuvus keskvalitsusest peab oluliselt vähenema. Vaba Tartu vajab suuremat (finants)autonoomiat ja tulubaasi. Teeme seda maksukoormust mitte tõstes, vaid ümber jaotades ja keskvalitsuse rolli vähendades. Keskvalitsusest sõltumatud omavalitsused on paremad.
Vaba Tartu on turvaline
Varjumiskohti on Tartus olemas ainult 15 % elanike jaoks. Siin tuleb eeskujuks võtta Soome, kus peaaegu 90 % elanike jaoks on varjumiskoht olemas. Oleme eeskujuks kogu ülejäänud Eestile ja suurendame oluliselt varjumiskohtade arvu Tartu linnas. Varjumiskoht peab olema multifunktsionaalne, et saaks ära kasutada piirkondliku kogukonnaruumina.
Turvalisus tähendab ohutut liikluskorraldust ja paremat lumehooldust talviti. Lumehoolduse kvaliteedi parandamiseks talvel on vaja otsida koostöös eraettevõtlusega lahendusi majaomanikele lumekoristusteenuse pakkumiseks ja kõnniteede hooldamisel rohkem arvestama ühistranspordikorraldusega.
Vaimselt tasakaalus linnaelanik on turvaline nii iseenda kui ka ümbritseva kogukonna jaoks. Peame suurendama ennetustööd ja vaimse tervise abi kättesaadavust koolides ja kogukonnas.
Turvaline Tartu on ka keskkonnasõbralik, linna läbivate rohealadega.
Vaba Tartu on kaasav ja tulevikkuvaatav
Suuremate investeeringute jaoks on vaja korraldada rahvahääletusi ja seada need vastavalt tulemusele pingeritta. Vabaerakonna Tartu piirkond kutsub üles usaldama tartlasi ja kaasama neid rohkem otsustusprotsessidesse. Ärme karda oma rahvast.
Tartu linna ja selle ümbruse liikluskorralduses peame juba täna arvestama tulevikulahendustega. Tartu ja lähivaldade ühistranspordikorraldus peab olema veelgi paremini lõimitud ja koostöö valdadega konstruktiivne. Bussigraafik peab olema nii linnas, kui valdade vahel tihedam, et suunata inimesi auto asemel kasutama ühistransporti. Sealhulgas Ülenurme lennujaam ja Lennuakadeemia vajab linnaga paremat bussiühendust. Autode arvu vähendamiseks tipptundidel peab kaaluma koolibussiringi käivitamist.
Peame oluliseks liikuvuskeskuste rajamist. Linna külalisel peab olema võimalus sealt edasi liikuda mööda kergliiklusteid või ühistranspordiga. Sealhulgas on üks variant Euroopa Liidu toetuste abil trammiliikluse käivitamine Tartus. Tegemist oleks uue ajajärguga Tartu arengus ja kindlasti muutuks linn koos trammiliiklusega ka väärikamaks tõmbekeskuseks.
Raudtee manööverdusala on vaja linnast välja viia. Selline lahendus annab palju linnaruumi juurde, mida saab kasutada palju paremal otstarbel.
Kergliiklusteed on väga vajalikud, kuid neid tuleb ehitada vajadustest lähtuvalt, arukalt ja teiste liiklejatega arvestades. Jalgratturite elu paremaks muutmine ei tohi toimuda jalakäijate, autojuhtide ja looduskeskkonna arvelt.
Liikluskoormuse vähendamiseks kesklinnas on vaja lõpuni välja ehitada Tartu põhjapoolne ümbersõit.
Sobivate eluasemete puudus Tartus on lastega peredele probleemiks. Juba täna tuleb linna planeerida niimoodi, et noored pered leiavad endale elukoha Tartus ja ei peaks linnast välja, lähivalda kolima.
Vaba Tartu vajab rohkem Ahhaa-efekti
Linn vajab nutikaid lahendusi meelitamaks rohkem turiste Tartusse. Panustame rohkem vaatamisväärsustesse ja tegevustesse, millest tunnevad rõõmu nii kohalikud elanikud, kui ka külastajaid. Alustame sellest, et muudame Emajõe kaldad ja promenaadid inimsõbralikuks ja rõõmsaks.
Vaba Tartu on kokkuhoidlik
Linna kulud on vaja saada kontrolli alla. Sealhulgas on vaja erilist tähelepanu pöörata ka linna poolt hallatavatele asutustele. Hankemenetlus peab olema kõikide jaoks õiglane ja sellele esitatud tingimused ei tohi seada teisi osalisi ebavõrdsesse olukorda. Linn ei peaks tegelema äritegevusega ega moonutama konkurentsi. Linnaratta laenutamisega saavad edukalt hakkama eraettevõtted. Vähendama peab poliitilisi ametikohti, eelkõige vähendama abilinnapeade arvu ja langetama nende palkasid. Kaotama peab autohüvitised. Liiga kaua ühel ametipostil töötanud ametnikud vajavad liikuvust ehk rotatsiooni erinevate osakondade vahel.
NB! Lisainfo: Vabaerakond Tartus , Vahur Kollom, erakonna kodulehekülg www.vabaerakond.ee